fbpx

Sökmotorkonsult - Vi hjälper dig med SEO

Varför välja oss som din sökmotorkonsult?

Är Charlotta Charlie Ullholm Sveriges bästa SEO konsult? Charlotta aka Charlie Ullholm finns aktiv i Göteborg, Stockholm och Malmö men jobbar globalt med många olika SEO projekt.

Vi är två super specialiserade sökmotorkonsulter som har jobbat med SEO i flera år och uppnått väldigt bra resultat i våra projekt. 

Det som skiljer oss från de flesta är att vi driver egna projekt i form av affiliate och lead generation sajter.

Varför är det viktigt?

När du jobbar med någon som har egna projekt kan du vara säker på att de teknikerna och strategierna vi använder oss utav är välbeprövade och resultatinriktade. Dessutom som kommer vi att hantera ditt projekt som om det vore vårt eget. 

Eftersom vi driver eget företag så är vi väl medvetna om budget och vi lägger fokus på det som genererar resultat

Varför ska du anlita en SEO konsult?

Att anlita en SEO konsult tycker vi är fördelaktig framför att anlita en byrå. En sökmotorkonsult är oftast samma person du har träffar vid första mötet och som kommer att jobba med i ditt projekt.

En byrå jobbar på annat sätt där du har kontakt med en säljare, sedan med onboarding teamet och sedan jobbar SEO specialisterna med ditt projekt och då får du en rapport varje månad, men sällan har du kontakt med en och samma person. 

Med oss som din SEO konsult kommer du ALLTID att ha kontakt med samma person från start till slut. Vi har upplevt att en konsult tar oftast större ansvar än en SEO specialist. 

Vad är nästa steg?

Vi rekommenderar att du fyller i formuläret eller bokar en GRATIS RÅDGIVNING där vi kan höra lite mer om ditt projekt och vi berättar hur vi jobbar. 

Vi kommer att analysera ditt projekt innan vårt möte för att ha en förståelse av hur vi kan hjälpa dig uppnå resultat och dominera över dina konkurrenter. 

Få en kostnadsfri SEO analys

Vad gör en sökmotorkonsult?

En sökmotorkonsult är en person som hjälper företag och andra organisationer att planera och optimera sina digitala marknadsföringskampanjer och sin webbplats för att få bättre placeringar på sökresultatsidor för kundrelaterade sökningar.

I en sökmotorkonsults arbete ingår att förstå hur kunderna använder sökmotorer för att hitta produkter eller tjänster och att utveckla strategier för att öka dessa produkters eller tjänsters relevans och synlighet på Google.

Sökmotorkonsulter kan vara anställda eller så kan de frilansa och arbeta med flera företag. Ett företag som anlitar en sökmotorkonsult ber dem vanligtvis att hjälpa dem att identifiera tillväxtmöjligheter, utnyttja nya tekniska trender, skapa medvetenhet om varumärkets produkter/tjänster osv.

Hur hittar man en sökmotorkonsult?

Sök efter en sökmotorkonsult på LinkedIn, Google eller andra relevanta professionella nätverkssajter.

Fördelar med att anlita en sökmotorkonsult

Fördelarna med att anlita en sökmotorkonsult är bland annat att konsulten tar hand om all research och planering, så att du kan fokusera på det du är bäst på. 

En bra konsult kan upptäcka nya trender inom tekniken som hjälper dig att ligga före dina konkurrenter. De kan också få dina produkter och tjänster att verka mer attraktiva för kunderna genom att optimera din sida för vad de söker så att de visas när folk gör relevanta sökningar.

Nackdelar med att anlita en sökmotorkonsult

Den största nackdelen med att anlita en sökmotorkonsult är att det kan vara en dyr investering och att kostnaden kan vara oöverkomlig om din budget är begränsad. En bra sökmotorkonsult kanske inte passar in i organisationens kultur, vilket kan orsaka problem på sikt.

Slutsats

En sökmotorkonsult är en viktig tillgång för alla organisationer som vill vara konkurrenskraftiga på den globala marknaden. Om du letar efter en sökmotorkonsult rekommenderar jag att du tittar på deras kvalifikationer och erfarenhet innan du anlitar dem.

En sökmotorkonsult är en professionell person som hjälper dig att optimera din webbplats så att den rankas högre i Googles SERP för relevanta sökord. 

Om du funderar på att anlita en SEO-expert finns här några saker att tänka på innan du fattar ett beslut om vilket företag eller vilken person som kan hjälpa dig med den här processen. 

Först och främst ska du se till att utvärdera dem utifrån deras erfarenhet och portfölj. För det andra, glöm inte att skaffa referenser – att kunna prata direkt med tidigare kunder kan ge en bra inblick i hur de arbetar som yrkesmän. Slutligen, se till att personen har god kommunikationsförmåga!

Vi vill att du ska lyckas i dina online-strävanden så om det finns några frågor om hur vårt expertteam kan hjälpa till med SEO, Google Adwords-kampanjer, Facebook-reklam eller något annat som rör digital marknadsföring så kontakta oss!